Zes dagen internetloos

Het geluk is de laatste tijd niet meer van mijn kant. Moduslink die moeilijk doet, schoolprojecten die maar niet willen lukken, platte band en sinds vorige week donderdag internetloos.

Een tijdje terug heb ik gebruik gemaakt van een gratis proefpakket van Belgacom TV. Drie maand heb ik gratis kunnen spelen met decoder en bijgeleverde draadloze router. Omdat ik niet tevreden was over de stabiliteit van de decoder (regelmatig vastlopen, storingen in beeld en geluid, soms crashen en in het algemeen rete-traag) hebben we besloten het pakket terug te brengen naar een Belgacom verkooppunt. Daar is het misgegaan. De verkoper — van ongeveer mijn leeftijd — was een beetje aan het klungelen met de computer. Het was tegen sluitingstijd dus hij wilde waarschijnlijk zo snel mogelijk het zaakje afgehandeld hebben. Waarschijnlijk heeft hij het abonnement van Belgacom TV én Belgacom ADSL afgesloten. Dit laatste was niet de bedoeling. In het vervolg ga ik steeds meekijken wat men op het scherm allemaal aanklikt. De router kregen we trouwens terug mee als cadeau omdat we het pakket geprobeerd hadden.

Donderdag was het dan zo ver, geen internet meer. Omdat ik naar school moest kon ik niet veel doen. 's Avonds belde ik de dienst voor storingen en technische problemen die godzijdank tot 20u werken. De man van de helpdesk kon mij al vertellen dat ik geen ADSL abonnement had. De dienst voor abonnementen was natuurlijk niet meer bereikbaar. De volgende dag ben ik geholpen door een vriendelijke mevrouw die haar excuses aanbood en drie maand gratis internet (wat nog een vrij mooie geste is). Enige vervelende was het verlengde weekend. Pas vandaag — woensdag — kon de verbinding hersteld worden.

Belgacom is gelukkig van zijn woord. Deze morgen brandde het lampje van Internet weer vrolijk. E-mailboxen en instellingen zijn gelukkig ook succesvol gerecupereerd.

Hopelijk zit het mij vanaf nu wat beter mee. Van dit soort zaken begin ik echt moe te worden.

Gepost: 2 mei 2007 12u47 | 0 reacties