Windows Vista

Logo van Moduslink

Eind vorig jaar heb ik mij een nieuwe pc aangeschaft. Omdat Vista nog niet beschikbaar was moest ik een Windows XP Professional NL 32-bit kopen en kreeg ik wel een gratis upgrade voor Windows Vista Business. Om de upgrade te ontvangen moest ik een Redemption Form opsturen en een order op de website van Moduslink plaatsen. Ik had nergens gelezen dat ik een 32-bit versie moest aanschaffen als ik een XP 32-bit gekocht had. Toch kon ik de 64-bit versie selecteren wat ik dan ook deed. Dat ik hier in de fout ben gegaan is mogelijk. Maar Moduslink heeft mij wel 3 maand aan het lijntje gehouden door in de status van mijn order te zetten "COA goedgekeurd". Onlangs keek ik nogmaals naar de status en die was veranderd naar Order geannuleerd. Ik was me van geen kwaad bewust dus mail ik naar Moduslink om te vragen wat er aan de hand is. Het antwoord was een standaardmail met een soort FAQ lijst. Ik heb er wel uit begrepen dat mijn order fout was en dat ik een nieuw kon plaatsen. Dat heb ik dan ook gedaan. Ondertussen heb ik al enkele keren mijn aankoopbewijs en stortingsbewijs doorgemaild maar nu krijg ik alweer een mail dat mijn order fout is. Waarschijnlijk slaat de mail op mijn eerste order aangezien de uitleg weer hetzelfde is: 64-bit versie besteld terwijl ik recht heb op een 32-bit.

Normaalgezien verlies ik niet snel het geduld, maar voor Moduslink is het dan toch zo ver (en ik ben niet de enige). Ik haat het als vragen beantwoord worden met standaardmails die maar een half antwoord geven.

Ik vrees er stillaan voor dat ik mijn legale upgrade op mijn buik zal mogen schrijven, inclusief de 15 euro die ik betaald heb voor deze gratis upgrade. De zin om mijn Windows Vista illegaal te installeren stijgt dan ook. Ik ben trouwens ook tegen de legaliteitcontroles. Dit wil niet zeggen dat ik niet wil betalen voor goede producten die ik gebruik. Maar als ik dan de moeite doe om te betalen wil ik wel goed behandeld worden.

Kortom ik haat helpdesken. Het zit er volgens mij vol incompetente losers die waarschijnlijk veel te hard moeten werken daardoor ze de kwaliteit van hun antwoorden verwaarlozen waardoor ze weer meer werk krijgen omdat klanten constant opnieuw om uitleg moeten vragen enz.

Update 11 juli 2007: Onder het motto de aanhouder wint zat vandaag een upgrade dvd voor Vista Business in mijn brievenbus. Eindelijk, na 7 maanden!

Na het betalingsbewijs nog eens te faxen en te versturen met de post kwam er nog steeds geen beweging in de zaak. Ik had de hoop bijna opgegeven en mailde daarom naar Microsoft om te vragen wat ik nog kon doen. Die kenden het probleem en vroegen mij de gegevens op te sturen naar hun. Op het zelfde moment kwam er verandering op de statuspagina van Moduslink. Drie dagen later kwam dan eindelijk het langeverwachte bericht Orderstatus : Order is verzonden. Het heeft dan nog wel 3 weken nodig gehad om bij mij te raken. Nu hopen dat Vista mij beetje bevalt.

Gepost: 13 april 2007 13u29 | 4 reacties